WARHAMMER – Забавно хоби или нешто многу повеќе

Warhammer, тема на која можам да зборувам на долго и широко, а воопшто да не ми здосади. Сепак, пред да почнам да раскажувам сметам дека треба прво да дадам кратко објаснување што се Warhammer игрите и на кој жанр на игри припаѓаат.

Warhammer се група на игри кои припаѓаат на жанрот Miniatures Wargaming кој пак сам по себе спаѓа во групата на таканаречените Table-Top Games. Она што е специфично за овој жанр на игри е што главната поента е играње со минијатурни војски на рамна површина (најчесто маса) на која исто така се поставени минијатурни терени во форма на згради, рушевини, дрва, ридови и слично. Но ова не е единственото нешто кое го прави овој жанр на игри посебен. Втор сегмент е и градењето на самите војски и теренот. Најчесто минијатурните модели на војниците и возилата доаѓаат на делови и не се обоени, играчите за да може да играат треба да ги склопат и обојат моделите кои во минатото се изработувале од легура наречена бел метал, а сега се изработуваат од сива пластика и резин. Со ова можам слободно да кажам дека miniatures Wargaming е повеќе од само играње игри со минијатурни војски, Miniatures Wargaming е едно опширно хоби коe инволвира повеќе активности.

Тематски гледано овој тип на игри во своите почетоци, кои се претпоставува дека датираат дури од 18-тиот век, биле со историска тематика, најчесто рекреација на историски битки. Меѓутоа, веќе во 20-тиот век со зголемувањето на интересот за научна фантастика и епска фантазија, овие игри почнале да добиваат сосема друг лик и почнуваат да внесуваат теми од споменатите литературни жанрови.

Фотографија на која се гледа познатиот британски писател H.G. Wells како ја игра играта која тој сам ја има измислено, Little Wars.

Историјат

Во 1975-тата година, во Лондон тројцата другари John Peake, Ian Livingstone и Steve Jackson ќе ја основаат компанијата Games Workshop која првично се занимавала со производство на игри како табла, шах и слични други игри од овој тип. Подоцна, во 1977 ќе ги добијат правата за продажба и дистрибуција на Dungeons & Dragons, role-playing игра која добивала рапидна популарност, популарност која и ден денеска ја ужива. Ова ќе предизвика пресврт во GW. Инспирирани од D&D и Chainmail, GW ќе почнат со производство на свои игри од овој тип, па така во 1983-тата година ќе се “роди” Warhammer: Fantasy Battle, игра која комплетно ќе го доминира пазарот за miniatures Wargames и која и ден денеска е многу популарна, иако нејзиното производство престана во 2015 за на нејзино место да дојде наследникот Warhammer: Age of Sigmar. Warhammer: Fantasy Battle, како и нејзиниот наследник Warhammer: Age of Sigmar, тематски спаѓаат во епска фантазија и најголема инспирација црпат токму од еден од најголемите автори во жанрот, великиот J.R.R. Tolkien, како и великанот на мрачна епска фантазија Michael Moorcock. Војските во играта припаѓаат на добро познати раси од епската фантазија и митологија како elves, dwarves, orcs, giants, daemons и многу други. Четири години подоцна GW ќе ја произведат најпопуларната miniatures wargames игра на сите времиња, Warhammer: 40000, која првично била позната под името Rogue Trader. Оваа игра, за разлика од својот претходник била сместена во далечна дистописка иднина, инспирацијата за приказната и темата биле научно фантастични книги како Dune, Neuromancer, Foundation, како и британските стрипови 2000 AD кои ни се познати по ликот на Judge Dredd. Но приказната за WH40K, како што е популарно позната меѓу фановите, не застанува тука. GW решаваат да додадат и елементи од епската фантазија, па така покрај високата технологија, патување од планети на планети и други сегменти на научна фантастика, среќаваме и раси како Orks (space orcs), Eldar (space elves) и Daemons. Војските покрај стандардната научно фантастична опрема која инволвира разни ласерски или плазма пиштоли и пушки, користат и оружја како мечови и секири кои се исто така технолошки зајакнати, како и користење на магија која оди рака под рака со високата технологија. Сите овие сегменти ја прават Warhammer: 40000 да е многу уникатна, игра која и ден денеска важи за најпопуларната miniatures wargame на сите времиња и ќе зборувам многу повеќе за неа во наредни текстови кои следат.

Минијатури од Warhammer:40000

Можам сега слободно да зборувам и за техничкиот аспект на Warhammer игрите. Веќе споменав дека моделите на војските и возилата со кои се играат игрите доаѓаат во делчиња и играчите сами треба да ги состават и да ги обојат. Овој аспект е подеднакво забавен како и самото играње затоа што им дава можност на играчите да внесат нешто свое лично во самите модели, секој играч си има свој препознатлив стил по кој ги бои своите армии и ова ја прави играта многу позабавна. Две армии дури и кога структурно се исти, кога ги имаат истите единици, истите возила, истите херои, пак не изгледаат исто токму поради фактот што секој играч си внесува свој стил во боењето.

Бројот на фракции и во двете игри, Warhammer: Age of Sigmar и Warhammer: 40000, е огромен, има буквално се за сечиј вкус. Морам да напоменам дека двете игри се независни една од друга, правилата за играње се слични, но сепак доволно различни за да не можете да играте армија од едната игра против армија од другата игра. Сакате да играте човечки витези опремени во најдобриот оклоп кои се борат со мечеви и штитови? Нема проблем, ги има во WH:AoS! Сакате да играте “Dwarves” кои се технолошки супер напредни, а сепак го задржуваат дизајнот кој сите добро го знаеме? Нема проблем, ги има во WH:40K!

Во WH:AoS армиите се поделени пред се на четири големи алијанси. Grand Alliance Order, тука ги среќаваме класичните раси кои во епска фантазија најчесто се на страната на доброто, humans, elves (кои во WH:AoS ги нарекуваат Aelves), Dwarves (кои во WH:AoS ги нарекуваат Duardin), Seraphon кои се Lizardfolk, и Sylvaneth кои се како Ents во приказните на Tolkien. Во Grand Alliance Destructions спаѓаат Orruks (orcs), Grots (goblins), Ogors (ogres), Troggoths (trolls) и Gargants (giants). Потоа во Grand Alliance Death спаѓаат сите видови на Undead, како Vampires, Malignants (ghosts), Skeletons, Zombies, Ghouls, Necromancers и Reanimants (посебен вид на undead чии тела се комплетно создадени од коскена содржина). И конечно Grand Alliance Chaos, тука спаѓа злото па има, Human Cultists кои се потчинети на мрачните богови на хаосот, Khorne God of Slaughter, Tzeench God of Magic, Nurgle God of Pestilence и Slaanesh God/ess of Excess, Beasts of C haos кои се во суштина мутирани humans кои добиле животински карактеристики како и daemons of chaos.

Ова е мој модел, змејот Krondys кој припаѓа на армијата Stormcast Eternals od Grand Alliance Order. ;D

Во WH:40K oд друга страна имаме само три поделености. Прва и најголема фракција се The Imperium of Man, тука спаѓаат Adeptus Astartes, односно Space Marines, кои пак самите по себе се поделени на илјадници под-фракции наречени Chapters, супер војници чија креација е многу тешка, подлежат на многу мутации и промени на нивните тела, екстра вградени органи кои ги прават поголеми и многу помоќни од обичните луѓе. Adepta Sororitas кои најубаво можам да ги опишам само како nuns with guns! Astra Militarum, регуларната војска во Империјата сочинета од обични луѓе. Adeptus Mechanicus, или познати како The Priests of Mars, култ на техно-свештеници чија главна планета е Марс, нивна задача е да ја снабдуваат Империјата со машини и оружје за војување, а и самите по себе се одлично вооружени и функционираат како независно воено тело во рамките на Империјата. Imperial Knights, ова се витешки куќи кои за разлика од средновековните витези кои носеле оклоп, Imperial Knights се фракција која е составена од џиновски роботи пилотирани од пилоти кои се нарекиваат Princepses. И конечно The Inquisition, која има за цел да ја истреби заканата која доаѓа од вонземјани, еретици и демони!

Втора фракција се Xenos, односно сите раси кои не се луѓе. Orks кои се технички space orcs, Aeldari кои се space elves и се делат на Craftworlds, Drukhari (dark aeldari) и Harlequins. Tyranids и Genestealer Cults, ова се раса која е составена исклучиво од био-оружја, немаат класична технологија, нивните “машини” за војување како и оружја се биолошки суштества кои имаат само една цел, да ја изедат сета био-маса во галаксијата. Necrons, ако сте фан на Terminator франшизата, но и на Египет, ова е армија за вас, најдобро можам да ги опишам како cyber-undead! T’au, ова е раса која е многу технолошки развиена, инспирирана е од јапонските аниме филмови и серии со Mecha роботи, армија која што целосно е посветена на long range warfare и чие општество многу наликува на феудалните азиски кралства каде народот бил поделен на касти. И конечно во оваа секција последни се Leagues of Votann, кои најкратко можам да ги опишам како space dwarves, кои исто така се и најновата фракција во играта, беа објавени минатиот месец оваа година, иако самата раса кои порано се нарекуваа squats беа дел од играта во претходните едиции, меѓутоа GW решија да престанат со нивна продукција многу години за годинава повторно да ги вратат под името кое го напишав.

И конечно третата фракција се The Forces of Chaos. Тука, како и во WH:AoS, спаѓаат поданици на истите четири богови на хаосот кои го споменав погоре во текстот, па така имаме Chaos Space Marines, предавници кои се одметнале од Империјата и се придружиле на страната на Хаосот, human cultist, daemon engines, Chaos Knights и daemons. The Forces of Chaos во приказната се анти-тежата на The Imperium of Man, кои едноставно сакаат да го прошират Хаосот низ целата галаксија и да гледаат како таа гори во пеколните пламени. Комплетно и тотално уништување е нивната цел.

Повторно мои модели. Ова се Bladeguard Veterans од Space Marines, Dark Angels chapter. =D

И за крај уште неколку збора за тоа како се играат Warhammer игрите и што се е потребно освен моделите, маса и теренот. За секоја од двете игри си постои базична книга на правила и плус додатно секоја армија си има своја додатна книга која се нарекува Codex во WH:40k, или Battletome во WH: AoS. Постојат и додатоци и екстра книги кои додаваат нови мисии и екстра правила за играње. Освен се горе напишаното за играње се потребни и метро кое мери во инчи, ова е потребно за да се измери растојанието за движење на единиците по полето како и за мерење на растојанието на домет на оружјата кои ги носат самите единици. Исто така потребни се и стандардни коцки со шест страни.

Покрај аспектот на игрите, Games Workshop имаат и ќерка фирма која се вика Black Library, чија цел е производство, печатење и издаваштво на книги кои ја раскажуваат огромната приказна за двете игри. Постојат преку илјада книги и за WH:40K и за WH:AoS/Fantasy Battle. Згора на тоа произведуваат и аудио-книги, што е огромен бонус.

Се надевам дека успеав бар малку да ве заинтригирам за тоа што се Warhammer игрите и го насочив вашето внимание кон нив. Кај нас Warhammer е присутен одамна, најголем пораст доживеа во 2012 година со издавањето на 6-та едиција од WH:40K, која моментално е на работ на својата 9-та едиција и со нетрпение го чекаме издавањето на јубилејната 10-та едиција. Ова е прв од низата на текстови кои сакам да ги напишам за Warhammer, со надеж дека ќе го привлечам вашето внимание и ќе ја разбудам вашата љубопитност да дознаете нешто повеќе за ова хоби кое за многу луѓе ширум светот, вклучувајќи ме и мене, е и повеќе од хоби, за многу е и стил на живот.

До наредниот текст ќе ве поздравам со,


IN THE GRIM DARKNESS OF THE FAR FUTURE, THERE IS ONLY WAR!!!

МАРКЕТИНГ

About The Author

Gearbox Entertainment имаат нов сопственик бидејќи Embracer Group само што го продаде студиото на Take-Two Interactive за 460 милиони долари. Сите тие милиони долари ќе бидат исплатени во целост како новоиздадени акции на Take-Two.

Како дел од продажбата, Take-Two ќе добие Gearbox Software, Gearbox Montreal и Gearbox Studio Quebec. Од гледна точка на игри, компанијата ќе добие права на франшизите Borderlands и Tiny Tina’s Wonderlands заедно со Risk of Rain, Brothers in Arms, Duke Nukem и Homeworld.

Како дел од најавата, беше откриено дека Gearbox моментално има нови игри Borderlands и Homeworld во развој.

Embracer ќе го задржи Gearbox Publishing San Francisco, кој ќе биде преименуван пред официјалното затворање на договорот. Покрај тоа студиоот Gearbox, Embracer ќе ги задржи Cryptic Studios заедно со Neverwinter Online и Star Trek Online, Lost Boys Interactive и Captured Dimensions.

“Today’s announcement marks the result of the final structured divestment process and is an important step in transforming Embracer into the future with notably lower net debt and improved free cash flow.

Through the transaction, we lower business risk and improve profitability as we transition to becoming a leaner and more focused company. After evaluating several options for Gearbox, I am happy that we have reached a solution that is in the best interest of all stakeholders. Randy and the team have been great team members throughout the past years, and I would like to thank them all for that. As one of the world’s greatest games developers, I am confident that Gearbox will continue to innovate and thrive in their new home within Take-Two.”

Официјална изјава за медиумите од Lars Wingefors, ко-основач и извршен директор Embracer

“Our acquisition of Gearbox is an exciting moment for Take-Two and will strengthen our industry-leading creative talent and portfolio of owned intellectual property, including the iconic Borderlands franchise. This combination enhances the financial profile of our existing projects with Gearbox and unlocks the opportunity for us to drive increased long-term growth by leveraging the full resources of Take-Two across all of Gearbox’s exciting initiatives.”

Официјална изјава за медиумите од Strauss Zelnick, извршниот директор на Take-Two

Embracer додава дека продажбата на Gearbox ќе го намали нето долгот на компанијата за 300-330 милиони долари.

Со преминувањето кон Take-Two, Gearbox ќе продолжи да биде предводено од основачот и извршен директор на студиото Randy Pitchford, велат од компанијата. Ќе работи како помошно студио во рамките на .

“Joining forces with Take-Two Interactive and 2K will help Gearbox ascend to our next level. Take-Two and 2K have demonstrated repeatedly their commitment to our engine of generating creativity, happiness, and profit. We set the bar for interactive entertainment and achieved remarkable results with groundbreaking, record-setting games when we worked together at arm’s length as partners. I’m incredibly excited about what we can accomplish now that we’re fully aligned as one.”

Официјална изјава за медиумите од Randy Pitchford

Пред објавувањето, гласините за купување на Gearbox на Take-Two беа околу од есента 2023 година, но сепак многумина мислевме дека ова е само обична лажна гласине и дека веројатно никогаш нема да се случи.